Smo društvo Tomos klub Sežana. Prvotni sedež smo iz Dan pri Sežani preselili v Sežano. V mesecu juniju leta 2011 se je društvo, zaradi imenskega spora s podjetjem Tomos invest d.o.o., glede besedne zveze "tomos group" preimenovalo iz Tomos Group v Tomos klub Sežana. Naša strast so mopedi in motorji tovarne Tomos. Društvo je sprva štelo približno dvajset članov, sedaj smo pri številki trideset članov ter nekaj podpornih članov in članic, številka prošenj za članstvo pa se iz leto v leto veča. Skupaj imamo preko 100 vozil znamke Tomos ter Puch, katerih število še narašča. Že vrsto let se udeležujemo zborovanj starodobnikov po vsej Sloveniji. Vsako leto imamo tudi daljši izlet s Tomosi - k reki Nadiži, na prelaz Vršič, na reko Kolpo, Istra, Krk, Rab, ...

x tomosijada

Mopedi Tomos nas spremljajo že od rane mladosti. Kot vsa mladina, smo tudi sami takrat, posvečali pozornost predvsem hitrosti in hrupnosti mopeda, četudi tak ni bil več podoben izvirniku. Ko pa človek odraste, spozna, da je večja umetnost ohranit moped, kot izvirnik. Tako je tudi nas presenetila ugotovitev, da je vse prej kot enostavno, štirideset let staremu mopedu, povrniti prvoten izgled. Potrebno je veliko potrpežljivosti, raziskovanja, trgovanja in finančnega tveganja.

x tomosijada1

Začetek prenove starodobnika, se začne z željo po določenem modelu. Pri iskanju želenega mopeda si pomagamo predvsem z informacijami in poznanstvi sočlanov, prijateljev iz drugih klubov, obiski sejmov ter srečanj in pregledovanju oglasov. Moped z uspešnim pogajanjem spravimo pod domačo streho, tu pa se pravo delo šele začne. Potrebno je moped razstaviti ter ugotoviti katere dele bo potrebno barvati, kromati in katere nadosmestiti z novimi. Z veliko truda in vloženega denarja, povrnemo sijaj in lepoto mopedu, ki je pred leti že paradiral po naših cestah. Razlika je bila mogoče le ta, da so se takrat mopedisti med seboj pozdravljali z: zdravo tovariši.

Lahko se pohvalimo z nekaterimi izjemno redkimi modeli: Tomos APN4 H, Tomos 15 SL Hippy, Tomos 14 TLC, Tomos Junior, ... Take motorje morajo seveda voziti »pravi« člani, ki pa jih pri nas ne manjka.